Kancelář tajemníka zabezpečuje:
- prostřednictvím smluvní advokátní kanceláře právní konzultace pro orgány města a organizační jednotky úřadu na úseku samosprávy i výkonu státní správy,
- volby a referenda po organizační stránce, tj. volební místnosti a vyhodnocovací pracoviště ČSÚ a jejich materiální a technické vybavení,
- na úseku voleb připravuje starostovi podklady pro plnění jeho úkolů podle volebních zákonů,
- pořizuje, vyhotovuje a rozesílá zápisy z jednání zastupitelstva města a ze schůzí rady města,
- zabezpečuje vztahy se sdělovacími prostředky a propagaci města,
- organizačně zajišťuje pracovní a společenské akce pořádané starostou, místostarostou a tajemníkem,
- organizačně zajišťuje schůze rady města, zastupitelstva města, porady vedení městského úřadu, včetně pořizování zápisů z jednání,
- vede archiv písemností souvisejících s jednáními zastupitelstva a schůzemi rady města,
- vyřizuje korespondenci starosty města, připravuje materiály pro jednání starosty,
- vede evidenci usnesení zastupitelstva a usnesení rady a sleduje plnění termínů uložených úkolů,
- zabezpečuje provoz a údržbu parkovacích automatů včetně vybírání parkovného z automatů,
- vede evidenci přítomnosti pracovníků úřadu a evidenci používání osobních automobilů,
- zajišťuje komplexní mzdovou a personální agendu ředitelů příspěvkových organizací města,
- podle zákona č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví v platném znění sjednává pohřbení osoby, které nebylo sjednáno jinou fyzickou osobou.
Kancelář tajemníka dále zabezpečuje:
- komplexní mzdovou a personální agendu zaměstnanců úřadu, členů zastupitelstva, výborů zastupitelstva a komisí rady, v jejímž rámci také zpracovává agendu nemocenských dávek a nemocenského pojištění podle zákona č. 54/1956 Sb., o nemocenském pojištění zaměstnanců v platném znění,
- zpracovává agendu pojistného na sociální pojištění, důchodového pojištění a zdravotního pojištění zaměstnanců města,
- zpracovává veškeré mzdové a související statistické výkazy,
- provádí roční zúčtování daně z příjmu ze závislé činnosti,
- vede evidenci zdravotních pojišťoven všech zaměstnanců města,
- zabezpečuje plnění povinností zaměstnavatele ve vztahu ke zvláštní odborné způsobilosti pracovníků úřadu a zabezpečuje jejich vzdělávání podle zákona o úřednících ÚSC,
- zajišťuje stravování zaměstnanců, vede evidenci a prodej stravenek,
- zajišťuje obstarávání záležitostí spojených s úřední činností tajemníka úřadu,
- zabezpečuje plnění úkolů zaměstnavatele na úseku bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.
Na úseku informatiky zabezpečuje:
- rozvoj a funkčnost informačního systému úřadu,
- zajišťuje provoz veškeré kancelářské, výpočetní a telefonní techniky úřadu, zabezpečuje běžnou údržbu výpočetní techniky úřadu,
- je gestorem provozu elektronické podatelny, je gestorem užívání počítačových programů na úřadě,
- zabezpečuje provoz internetových stránek města a ve spolupráci s odbory je aktualizuje.